» Jay-Z o Justinie i Holy Grail Justin Timberlake Polska
image01
image01
image01
image01

 

justintimberlake.pl

W tym tygodniu wyszedł najnowszy album Jaya Z, „Magna Carta… Holy Grail”. Krążek już w pierwszym tygodniu sprzedaży pokrył się platyną w Stanach Zjednoczonych oraz zadebiutował ma #1 listy Billboard Hot 200, stając się 13 albumem rapera (a 9 konsekutywnym), który tego dokonał. Hov jednak nie zamierza zwolnić tempa i ostro promuje swoje najnowsze dziecko, udzielając min. wywiadu stacji BBC1.

W czteroczęściowym wywiadzie dla brytyjskiego radia Jay-Z opowiada o procesie powstawania krążka oraz o współpracy z osobami, które miały wpływ na jego brzmienie (Justin, Kanye, Timbaland). Rozmowa została przeprowadzona w jednym z nowojorskich studio wytwórni Jaya, Roc Nation.Poniżej najbardziej interesujące nas kwestie:

O rozmowach z Kenye Westem na temat „Holy Grail” (w I części wywiadu):

Ja i Kanye mieliśmy cały plan podczas tworzenia „Watch The Throne” (wspólny album Jaya i Kanyego z 2011 roku), potem obaj mieliśmy zająć się projektami solowymi. I kiedy myślałem, że „Watch The Throne” już jest gotowe, postanowiłem puścić Kanyemu kawałki, które stworzyłem wcześniej: „Oceans” i „Holy Grail”. On chciał, żeby znalazły się na naszym wspólnym albumie, więc spędziliśmy cztery dni na rozmowach o tych utworach i wyjaśniałem mu dlaczego nie pasują one do tego projektu.

Ja miałem już wizję na kolejny krążek, który później nazwałem „Magna Carta… Holy Grail”. To nie była kłótnia. Cóż…było trochę przepychania, ale nie między nami, po prostu wszyscy byli tak podekscytowani. Chcieliśmy mieć pewność, że ten album będzie niesamowity. Więc zamiast dodawać te piosenki na „Watch The Throne”, zaprosiliśmy Franka (Oceana) i The Dream – obaj znajdują się też na najnowszym albumie – i stworzyliśmy „No Church In The Wild” i „Made In The America”.

O genezie powstania „BBC” (w I części wywiadu):

To zabawne (jak ta piosenka powstała), ponieważ Bee była ze mną, Justin pracował tutaj nad drugą połową swojego albumu, wszyscy byli w tym samym miejscu. Każdy pracował z każdym i wymieniał się nawzajem dźwiękami. Część piosenek z Justinem powstało na zasadzie, że on dodał tylko  ‚oh’  i ‚uh’. Tak właśnie było w przypadku piosenki „BBC”.

To nie było planowane. Tej nocy Pharrell był prowadzącym BBC 10th Anniversary, ja i Beyonce byliśmy tam na kolacji, był też Nigo (śpiewa intro w piosence). Wróciliśmy z kolacji, tak więc weszliśmy do studia w  składzie: Nigo, Pharrell, ja, Bee, Justin był obok, Tim też tu był i Nas (…). Było nas siedem osób, więc powiedziałem do nich, że powinniśmy się wstydzić, jeżeli dzisiaj nie nagramy razem piosenki. To było naprawdę zabawne, jak impreza.

Ponownie o Justinie i „Holy Grail” (w II części wywiadu):

Słyszałem wcześniej jak Justin śpiewa i uważam, że ma jeden z najlepszych głosów naszego pokolenia, ale nigdy nie słyszałem, by śpiewał w ten sposób. (…) Ta piosenka jest jak magnes, jest mapą tego albumu. Nie mogłem odpuścić i dać ją na „The Throne”, gdzie są takie piosenki jak „Otis” czy „Paris”. Ten utwór zginąłby na tamtym albumie, a tutaj jest jego sednem. To było moim argumentem przez te cztery dni.

. .


(C) 2012-2017 JUSTIN TIMBERLAKE POLSKA. ALL RIGHTS RESERVED            FACEBOOK     RAMI ARTWORK             KONTAKT