» Pierwsza rocznica wydania „The 20/20 Experience” Justin Timberlake Polska
image01
image01
image01
image01

 

jt

Dokładnie rok temu, 19 marca 2013 roku, swoją światową premierę miał pierwszy od 7 lat studyjny album Justina Timberlake’a, „The 20/20 Experience”. W pierwszym tygodniu sprzedaży krążek nabyło prawie 1 mln osób w samych Stanach Zjednoczonych, zyskując miano najszybciej sprzedającego się albumu w serwisie iTunes. Do dzisiaj „The 20/20 Experience” sprzedało się w nakładzie przekraczającym 3,5 mln kopii na całym świecie.

OCZEKIWANIE NA ALBUM

Plotki dotyczące wydania nowego albumu sięgają końca 2007 roku. Po komercyjnym sukcesie płyty „FutureSex/Lovesounds” apetyt na nową muzykę od Timberlake’a wzrósł wśród wszystkich fanów artysty. Jak na przekór, Justinowi nie śpieszyło się do powrotu do studia, postanowił skupić się na karierze aktorskiej. Oprócz gry w filmach, Justin rozpoczął także kilka nowych projektów: założył własną wytwórnię, otworzył dwie nowe restauracje, wykupił MySpace, otworzył własne pole golfowe, zajął się projektowaniem wnętrz i można by tu jeszcze wymieniać, bo lista zajęć jakich podejmował się Timberlake w latach 2007-2012 jest długa. Na próżno jednak szukać tutaj pracy nad nowym albumem studyjnym, przynajmniej nie własnym. Jednak JT nie porzucił muzyki na dobre, zajął się pisaniem i produkowaniem muzyki dla innych artystów. Justina mogliśmy usłyszeć na krążkach Madonny, Leony Lewis, Rihanny, Esmee Denters, Duran Duran, Ciary i wielu, wielu innych.

Lata leciały, a cierpliwość fanów malała z dnia na dzień. Każde zdjęcia Justina wychodzącego ze studia nagraniowego sprawiały, że serca fanów muzyka zaczynały bić mocniej, po czym pękały na wiadomość o kolejnej kolaboracji. Nastroju nie poprawiła także składanka z remixami największych hitów, „Essential Mixes”, wydana w 2010 roku. Fani musieli uzbroić się w cierpliwość. W roku 2011 została zorganizowana specjalna akcja, zachęcająca Justina do powrotu do muzyki.

WIELKI POWRÓT

Pod koniec 2012 roku, gdy JT przygotowywał się do ślubu z wieloletnią partnerką Jessicą Biel, pojawiły się kolejne plotki o powrocie Justina do muzyki. Znudzeni powracającymi „newsami” fani nie wzięli wtedy tych wiadomości na poważnie. Nadzieja powróciła dopiero, gdy o powrocie Timberlake’a do muzyki wypowiedział się jeden z redaktorów magazynu Billboard. 10 stycznia 2013 roku na oficjalnej stronie artysty pojawiło się nagranie, w którym Justin ogłasza swój wielki powrót do muzyki. Serca fanów znowu zaczęły bić mocniej…

►◄
JT
SUIT
&TIE
THE 20/20 EXPERIENCE

WYDANIE ALBUMU I PROMOCJA KRĄŻKA

14 stycznia, po 3 dniach zabawy z fanami, Justin wydał list otwarty i pierwszy singiel z nadchodzącego albumu, „Suit & Tie”, który został nagrany w duecie z Jayem-Z. „Ten rok jest dla mnie ekscytujący. Jak zapewne słyszeliście przez “pocztę pantoflową” szykuję się na wielki powrót w 2013. W czerwcu ubiegłego roku, po cichu zacząłem pracować nad moją kolejną przygodą z tym, co kocham robić najbardziej – MUZYKĄ. Inspiracja do tego naprawdę przyszła znikąd i szczerze powiedziawszy, nie spodziewałem się tego. Po prostu wszedłem do studia i zacząłem odtwarzać różne dźwięki i piosenki. To był prawdopodobnie najlepszy okres w mojej karierze… Po prostu tworzyłem. Bez żadnych zasad i naprawdę sprawiało mi to radość. Jestem strasznie podekscytowany tym, co mam zamiar Wam pokazać. Nazywałem to „The 20/20 Experience”, premiera w tym roku. Mam nadzieję, że znajdziecie przyjemność w tym co usłyszycie, tak samo jak ja podczas tworzenia. - napisał w liście do fanów Justin. Nowa era zapowiadała się bardzo obiecująco, i taka też była.

„Suit & Tie” od razu stało się wielkim hitem, plasując się na #1 notowania iTunes w 32 krajach. Utwór zadebiutował na miejscu 3. oficjalnego notowania singli w Wielkiej Brytanii i 84. po drugiej stronie Oceanu, by ostatecznie dotrzeć do 3. pozycji w kolejnym tygodniu.
2 lutego Justin pojawił się na imprezie DirectTV, gdzie zaprezentował dwa nowe utwory z krążka: „Pusher Love Girl” i „That Girl”. 7 lutego zaprezentowana została okładka i tracklista albumu. 10 lutego JT pojawił się na gali Grammy gdzie zaśpiewał już wspomniane „Pusher Love Girl” i „Suit & Tie”. Tego samego dnia miał również premierę drugi singiel promujący krążek, „Mirrors”, który okazał się jeszcze większym hitem niż jego poprzednik. Justin po raz pierwszy zaprezentował utwór na żywo na gali BRIT Awards, 20 lutego.

Pod koniec lutego, po gali BRIT Awards, Justin wyruszył w krótkie tournee promocyjne po Europie. Wystąpił min. u Jonathana Rossa, w niemieckim programie Wetten Dass?, francuskim Le Grand Journal oraz udzielił kilku wywiadów dla stacji BBC, NRJ i wielu innych. Dał również koncert w londyńskim HMV Forum, gdzie bilety zostały wyprzedane w 100 sekund!

W marcu Justin powrócił do USA, by tam zacząć promocję krążka w mediach. 10 marca pojawił się w Saturday Night Live, gdzie wcielił się w rolę prowadzącego oraz gościa muzycznego. 12 marca odbył się też pierwszy z pięciu odcinków Late Night With Jimmy Fallon z udziałem Justina, podczas których JT wykonał dwa nowe utwory z „The 20/20 Experience” – „Let The Groove Get In” i „Strawberry Bubblegum”. I choć premiera albumu przewidziana była na 19 marca, to już 12 marca można go było posłuchać w serwisie iTunes.

Świat zapoznawał się z nowym dziełem Timberlake’a, a ten kontynuował promocję krążka w Stanach Zjednoczonych. Kolejnymi przystankami był program Bet’s 106 & Park oraz specjalne przyjęcie z okazji wydania albumu, podczas którego premierę miał klip do utworu „Mirrors”. Tego samego wieczoru JT potwierdził wydanie kontynuacji albumu.

W tygodniu oficjalnej premiery albumu na oficjalnej stronie muzyka codziennie pojawiały się kolejne części dokumentu Inside 20/20 Experience, w którym Justin opowiadał o procesie tworzenia płyty. W kwietniu JT został uznany za jedną z najbardziej wpływowych postaci na świecie przez magazyn TIME, a także pojawił się na warsztatach muzycznych w Białym Domu oraz w programie Ellen Degeneres. Maj i czerwiec to muzyczny zastój. JT skupił się na promocji filmów z jego udziałem, ograniczając swoją aktywność muzyczną do pojawieniu się na festiwalu Capital FM, daniu prywatnego koncertu dla posiadaczy karty MasterCard, występie na gali BET Awards oraz ogłoszeniu światowej trasy koncertowej. Na początku lipca na singlu wydane zostały dwa nowe utwory z udziałem Justina - „Tunnel Vision” jako ostatni utwór promujący „The 20/20 Experience” w Wielkiej Brytanii i „Holy Grail” z nowego albumu Jaya-Z. Lipiec to koncerty na festiwalach i trasa The Legends Of The Summer.

10 lipca można uznać za koniec promocji pierwszej części albumu. Tego dnia bowiem JT wydaje fragment utworu „Take Back The Night” jako zapowiedź „The 20/20 Experience 2 of 2”. Justin wystąpi jeszcze niejednokrotnie z piosenkami z pierwszej części albumu (min. na MTV Video Music Awards czy Rock In Rio), jednak od teraz bardziej skupi się na promocji drugiej części albumu.

PRZYJĘCIE

„The 20/20 Experience” jest najlepiej przyjętym dziełem Justina przez krytyków. Bazując na 39 opiniach krytyków muzycznych, album zyskał 75/100 punktów. Płyta została nagrodzona także dziesiątkami nagród, w tym 3 American Music Awards, 3 Grammy Awards oraz 3 MTV Video Music Awards.

Krążek został również świetnie przyjęty wśród publiczności, stając się najlepiej sprzedającą płytą roku w Stanach Zjednoczonych oraz drugą na świecie. Do dzisiaj album nabyło ponad 3,5 miliona osób. Album dotarł do szczytu notowania iTunes w 89 (!) krajach.

W Polsce album zadebiutował na miejscu 5. oficjalnej listy sprzedaży i sprzedał się w ilości przekraczającej 20 000 kopii, zyskując status platyny.


(C) 2012-2017 JUSTIN TIMBERLAKE POLSKA. ALL RIGHTS RESERVED            FACEBOOK     RAMI ARTWORK             KONTAKT